Řidiči se na svých cestách setkávají s celou řadou problémů. Některé z nich mohou ovlivnit, jiné nikoliv. A mezi ty důležité, které jsou mimo jejich kontrolu, patří i kvalita silnic. Ta je přitom důležitější, než by se na první pohled mohlo zdát. V první řadě je potřeba si přiznat, že silnice v naší zemi nejsou na mnoha místech zrovna v nejlepším stavu. A to platí i na dálnicích a silnicích první třídy, které jsou nejfrekventovanější a které by měly být nejvíce udržovány. O těch, které patří do třetí třídy, ani není potřeba mluvit.
Samozřejmě by se mohlo zdát, že to není téměř žádný problém. Jistě, sice to s námi bude lehce mávat, ale to je tak všechno. Avšak zkušenější řidiči vědí, že tak jednoduché to není, a že to skutečně není vše, co se při projíždění podobnými cestami děje. V první řadě je potřeba zmínit zatížení, kterému jsou vystaveny při takové jízdě tlumiče. Ty právě mají za úkol tyto otřesy minimalizovat, a čím větší jsou díry, tím více práce musí odvádět. To pak znamená mnohem rychlejší opotřebení.
To samé se týká i pérování, které má podobný úkol. Jeho nadměrná zátěž vede k tomu, že bude velmi rychle poškozeno. Tím se zkrátí životnost nejen této součástky, ale celého auta, neboť netlumené otřesy nejsou dobré ani pro motor. I to jsou důvody, proč existují automobily určené přímo do terénu, které mají tyto části mnohem kvalitnější a odolnější, než běžný typ vozidla – proto jsou také dražší. Je ovšem hloupost, abychom si museli kupovat terénní vůz jen proto, že naše silnice připomínají spíše tankodrom.
Zde je potřeba říci, že to není jen problém České republiky. Podobný stav silnic najdeme i v mnoha jiných zemích, a to včetně těch vyspělých, jako například Velká Británie. Je to bohužel zkrátka jedna z věcí, se kterou se musíme smířit, i když se naštěstí vlády snaží s tím něco dělat, byť zatím ne moc úspěšně.